Namirnice koje nas rješavaju osjećaja nadutosti

Namirnice koje nas rješavaju osjećaja nadutosti

Spas u prirodi

Nadutost je iznimno neugodna pojava koja podjednako pogađa i muškarce i žene. Kako je izbjeći i čime je smanjiti, i to sve na prirodan način?

Svima je poznat onaj osjećaj kada nakon nekoga jela imamo osjećaj da nam je želudac pun kamenja, da su nam hlače odjednom premalene, kad imamo osjećaj gušenja ili kada se čitav dan suzdržavamo od neugodnih vjetrova. Jednako kako prehrana uzrokuje te probleme, isto ih tako može riješiti. Pročitajte koji su to najučinkovitiji prirodni lijekovi za nadutost.


Soda bikarbona i limun

U čašu vode iscijedite jedan limun i dodajte žličicu sode bikarbone. Za još bolje rezultate možete umjesto vode koristiti jabučni ocat. Osim kao lijek za nadustost, jabučni ocat će vam koristiti za postizanje ravnoteže pH vrijednosti u organizmu što je iznimno bitno za sveukupno zdravlje.

Komorač

Komorač je definitivno jedan od najboljih lijekova za nadutost koje možemo pronaći u prirodi. Osim toga, komorač počinje djelovati kroz svega 10-ak minuta. Sve što trebate je sažvakati šačicu sjemenki komorača ili ih, pak, staviti u čašu proključale vode i polako popiti.

Đumbir

Đumbir djeluje tako da može spriječiti nadutost. Nakon obroka pojedite komadić svježega đumbira ili popijte čaj od đumbira i dobit ćete najbolju prevenciju koju možete zamisliti.

Riža

Riža (u potpunosti probavljivi ugljikohidrati): Neke namirnice, osobito pojedini ugljikohidrati, ili su neprobavljivi ili se mogu samo djelomično probaviti u crijevima. Upravo te namirnice mogu uzrokovati nakupljanje plinova, a time i nadutost. Prema Američkom koledžu za gastroenterologiju riža i rižino brašno dobar su nadomjestak za škrobne namirnice kao što su pšenica, zob, kukuruz i krumpir. Riža se u potpunosti probavlja u tankom crijevu, što znači da s njom imate najmanje šanse za stvaranje plinova u crijevima.

Banana

Banana (kalij): Nadutost nije uvijek povezana s plinovima. Krivac može biti i visoki unos natrija (soli). Sol se skriva u većini današnje prerađene hrane, a ona privlači i zadržava vodu u tijelu. Kalij, s druge strane, može pomoći "kontrirati" natrij u tijelu, pa je održavanje  omjera natrija i kalija važno za održavanje razinu vode u tijelu. Ako je vaša nadutost posljedica jučerašnje slane večere, pokušajte u svoje jutarnje zobene pahuljice dodati jednu nasjeckanu bananu kako biste popravili omjer natrija i kalija u tijelu.

Jogurt

Jogurt (probiotici): Jogurt vam također može pomoći pobijediti nadutost, no morate odabrati onaj koji ima aktivne probiotičke kulture. Redovito konzumiranje ovakvih jogurta pomaže povećati prisutnost "dobrih" bakterija (Bifidobacterium i Lactobacillus) u probavnom traktu, što olakšava učinkovitu probavu i sprečava nadimanje trbuha. Najbolji izvor je običan, nemasni jogurt. Ako vam treba malo slatkoće u jogurt umiješajte svježe voće – izbjegavajte voćne jogurte jer sadrže mnogo šećera.

Biljni čaj

Biljni čaj (smanjuje grčeve): Istraživanja su pokazala da metvica (pepermint) smiruje bol i upale u želucu i crijevima. Za brzinsko olakšanje pijuckajte čaj od metvice jer će vam pomoći opustiti probavni trakt i ponovo uspostaviti normalnu peristaltiku, odnosno kontrakcije mišića.

Krastavac

Krastavac (prirodni diuretik): Ako ste već natečeni krastavac je savršena grickalica koja će vam pomoći izravnati trbuščić. Visok udio vode i mali udio vlakana ovog ukusnog povrća može uzrokovati učestalije mokrenje, pa ćete se osjećati lakše i manje naduto.

Papaja

Papaja (papain): Istraživanje provedeno 2009. godine pokazalo je da sirova papaja sadrži bijelu, mliječnu supstancu nazvanu papain (proteolitički enzim koji pomaže probavu proteina), a kad je zrela ova voćka odlična je kao umjereno snažan laksativ koji pomaže ubrzati rad crijeva. I iako ovo baš i nije najpopularnije ili najdostupnije voće kod nas – ako naletite negdje na nju – isprobajte je, napravite od nje frape za doručak!

Izvor: rima.ba




KOMENTARI
Tvoj stav je bitan. Dodaj komentar na ovu vijest ...


FACEBOOK